Licence Info Com N2 – Semestre 2


Théorie de la communication en anglais 2

Nombre d'heures de cours Langue d'enseignement Nombre de crédits Places disponibles Enseignant
5 heures de TD
10 heures de CM
Langue anglaise 2 ECTS 5 / 5 Cécilia BRASSIER
 
Description Théories de la communication interculturelle
Objectifs d’apprentissage
  • Améliorer ses compétences en communication interculturelle
  • Mieux s’adapter aux attentes de leur partenaire culturellement différent
Contenu de cours The topics that will be covered are:
  •   ethnocentrism and stereotypes;
  •   space, time and communication context;

Hofstede’s cultural dimensions.

Modalités d’évaluation
  1. Class participation accounts for 5 points. You will need to come to class adequately prepared and ready to get involved. There will be ample opportunity for each student to participate by providing information, asking meaningful questions, and generally joining in the discussion. Some individual exercises done in class can be evaluated.
  2. Two written evaluation will be made during the semester. They represent 15 points
Bibliographie indicative
  • Chaney, L. & Martin, J. (2011), Intercultural business communication, Prentice Hall.
  • Hofstede, G., Hofstede G.J., Minkov M.(2010). Cultures and Organizations: Software of the Mind. 3rd Edition, McGraw-Hill USA.
  • Trompenaars, F. & Hampden-Turner, C. (2004). Managing people across cultures. Capstone Edition.
  • Trompenaars, F. & Hampden-Turner, C. (2005). Riding the waves of culture, Understanding cultural diversity in business. Nicholas Brealey Publishing.
 

Intitulé cous

Nombre d'heures de cours Langue d'enseignement Nombre de crédits Places disponibles Enseignant
heures de CM
heures de TD
Langue  ECTS /
 
Description
Objectifs d’apprentissage
Contenu de cours
Modalités d’évaluation
Bibliographie indicative